Få flere kunder med en kvalitativ hjemmeside og SEO

Få flere kunder med en kvalitativ hjemmeside og SEO

Hvad klikker du på, når du søger i Google? Sandsynligvis de første resultater, mens du kun nu og da bevæger dig videre til bunden af siden eller til side 2. Undersøgelser taler et klart sprog: 30-40% vælger det øverste resultat på søgesiden. 

At ligge på side 2 i Google gør det rigtigt svært for din virksomhed at få besøgende til webshoppen eller andre dele af hjemmesiden. Det er derfor vigtigt at lave en søgeordsanalyse, så de rigtige keywords kan hjælpe dig med at få hjemmesiden placeret højere. Du kan få lavet professionel søgeordsanalyse og samlede SEO-pakkeløsninger ved et bureau som SEO Vækst: SEOvaekst.dk

Google holder kortene tæt til kroppen

Google har hundredvis af kriterier, når en hjemmesides relevans vurderes i forhold til bestemte søgninger. Samlet set vurderer Googles søgerobotter på alle disse faktorer, og den samlede pointscore bestemmer hvordan din virksomhed placeres i søgeresultaterne. Google kommer med gode råd og retningslinier, men afslører ikke alle kriterierne. 

Lav en søgeordsanalyse og få overblikket

Måske oplever du meget lidt trafik på hjemmesiden? Eller måske har du mange besøgende, men de køber ikke noget?

Der kan være flere, komplekse årsager til dette. En af dem kan være at søgeordene på hjemmesiden ikke er optimale.

Gennem en søgeordsanalyse kan du finde ud af, om de rigtige søgeord optræder på hjemmesiden. Søgeord eller keywords er den samlede betegnelse for de sætninger eller ord, som en potentiel kunde skriver for at finde det, din virksomhed tilbyder.

Det er derfor vigtigt at få præcise søgeord. Jo mere du ved om hvilke ord potentielle kunder bruger, når de søger på nettet, jo bedre er muligheden for at du kan lave søgeord, der sender dem ind på din hjemmeside.

Det kræver en dybdegående viden om de helt nøjagtige ord og sætninger som kunden søger efter. 

Mobilvenlighed er vigtigt

Flere og flere bruger deres mobiltelefon til at gå på internettet, og det er Google opmærksom på. Det betyder, at hjemmesider, som ikke er gode nok til mobilvisning, får mindre synlighed og placeres dårligere i søgeresultaterne.

Er din side mobilvenlig? I en SEO-analyse ved et bureau kan du få tjekket, om din hjemmeside fungerer 100% på mobilen: SEOvaekst.dk 

Din hjemmeside skal være hurtig

Du kender det sikkert godt. Du besøger en hjemmeside, hvor ikonet snurrer og snurrer, og efterhånden bliver du træt af at vente på de informationer, du søger. Og med et klik er du videre.

Hvis din virksomheds hjemmeside er tung og langsom, vil potentielle kunder hurtigt fravælge siden til fordel for konkurrenternes. Og Google bruger hastigheden på din hjemmeside som en del af vurderingen og placeringen i søgeresultaterne. 

Det er derfor en stor fordel at sikre at din hjemmeside er hurtig – kunderne får ganske enkelt en bedre oplevelse, f.eks. i en købssituation. 

Du kan teste hastigheden på din hjemmeside på Google PageSpeed Insight og få tips til hvad du skal gøre for at forbedre hastigheden.  

 

 

9 Responses

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *